15 Aralık 2020 Salı

YENİ BİR BEN

Selaaam güzel okurum. Nasılsın umarım iyisindir?

Beni sorarsan ben çok iyiyim. Aslında bu yazıyı dün yazmaya niyetlenmiştim ancak bir türlü odaklanıp başına oturamadım bilgisayarımın. Bugüne nasipmiş. Neden dün ? Dün benim için özel bir gündü doğum günümdü. Aklımdan geçen bir kaç düşünce ve aldığım yeni kararlar oldu. Yılbaşından önce her sene böyle kararlar alır, liste yapar uygulayabildiğim kadarını uygulamaya çalışırım. Yani yeni yıla yeni yaşım da eşlik eder. Kafamdaki düşünce artık her sene bunu rabbim ömür verdikçe tekrarlamaya çalışacağım.



Evvet başlayalım o halde. 10 madde halinde bu seneden çıkardığım dersler ve uygulayabileceğim bazı maddeleri size de ilham olması açısından paylaşacağım. Bakalım beğenecek misin ? :)

Verdiğim kararlar hepimizin aslında hayatına uygulamak isteyip uygulayamadıkları olduğunu düşünüyorum. 

1- Güne erken başlamaya karar verdim. 
Bu karar aslında yıllardır uygulamaya çalıştığım mesleğim sebebiyle vardiyalı çalışmamdan dolayı hiç uygulayamadığım bir karar. Hazır şu an ara vermişken uygulamaya yavaş yavaş başladığım ve enerjiden tutun daha aktif bir gün yaşadığımı an be an fark ettim. Bahsettiğim zaman sabah namazı itibariyle güneş doğmadan önceki aralıkta uyanmak.

2- Daha çok şükretmem gerektiğine karar kıldım. Bu da bana uzun vadede daha mutlu bir yaşamın kapılarını açacağı anahtarı sundu diyebilirim. Ne zaman isyankar olsam hiçbir şey yolunda gitmedi velhasıl ne zaman sahip olduklarıma şükretsem hep daha fazlası bana geldi. O yüzden daha çok şükredeceğim günlerim olmasını diliyorum.

3- Daha hareketli bir hayata ayak basmak istiyorum. Önceden hareket halinde oluşum ve bazı sağlık sorunlarım nedeniyle hiç kilo sıkıntısı çekmedim. Ne zaman bu pandemi dolayısıyla hareket alanım kısıtlandı, kilo almaya ve kendimi beğenmemeye başladım. O yüzden günde mutlaka 20 dk hareket ve ya spor ihtiyaç olmaktan çok zorunluluğum haline geldi.

4- Gelişimin her yaşta olacağı inancım daha da katlandı ve durmadan gelişmek temel görevlerimden biri haline gelmesi gerektiğini düşünüyorum. Bu konuda çok güzel bir söz okumuştum sizinle de paylaşayım." Gelişmek acı vericidir. Yüzleşmek zordur. Hataları kabul etmek yürek ister. Bakış açısını değiştirmek ise cesaret ister. Fakat, sana en çok zarar verecek şey şu an bulunduğun yerde takılı kalmaktır. İlerle, durma..."

5- Sadeleşme adımlarımı arttırmaya karar verdim. Bu sene Minimalizm'i hayatıma uygulamak için girişimlerde bulunduğum bir sene oldu ve bunu arttırmanın yolunu arayacağım. Bu konuda daha sonra uzun konuşuruz lakin şunları söylesem yerinde olacak sanırım. Fazlalıkları ve eskimişleri biriktirme. Dağıt, dönüştür , yenile ya da at.

6- Tasarruflu olma kararım. Bu karar pandemiyle birlikte hepimize kendini hatırlattı sanırım. Para tasarrufu ise bunların başında geliyor. Kimimiz işsiz kaldık, kimimiz mesleğini yapamadık. İkincisi de bence su tasarrufu . Bu konuda mutlaka eğitim almamız gerektiğini düşünüyorum. Kaynaklarımıza sahip çıkalım. Bir gün hasret kalabilir ve ya bizden sonraki nesile kurak bir toprak mirası bırakabiliriz.

7- Sevdiklerimi daha sık aramaya karar verdim. Artık insan ölümleri avcı toplayıcı topluluklarda olduğu gibi hayvan saldırması ve ya açlıktan olmuyor. Çok daha tehlikeli boyutlarda her an insanlar ölebiliyor. Ölüm varken şu dünya da ya bir gün ona ulaşamazsam düşüncesi beni sevdiklerimi daha çok aramaya ve hatırlarını sormaya teşvik etti.

8- Temizlik ve düzeni erteleme hastalığımı sanırım yendim. Ne zaman biriktirsem o kadar çığ gibi büyüdü o yüzden erken müdahale her şeydir diyorum. Bu telefon içerik temizliği, e posta temizliği, ev temizliği her konu da böyle bence.

9- Daha sık yazmaya karar verdim. Yazdıkça psikolojik olarak iyi hissediyor hem kendimi iyileştiriyor hem de çevreme yararlı olabiliyorum düşüncesindeyim :)

10- Ve son olarak en önemli madde Kendime değer vermeye karar verdim. Hep başkalarını ön planda tutmayı seven ben artık kendime değer verecek  ve böylece ışık saçacağım. Bu karar bu sene verdiğim ve uygulamaya başladığım en önemli kararım oldu.


Söyleyeceklerim bu kadar sevgili arkadaşlarım. 
Okuduğunuz için teşekkür ederim. Sizin de değişip ders aldığınız konular varsa yorumlara yazın bizler de feyz alalım. Sevgiyle kalın ...






28 yorum:

  1. Maddelerinin hepsi benim de uygulamak isteyip hayatıma kazandırmak istediğim şeyler. Özellikle "kendine değer verme" maddesi benim için çok önemli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Begenmene sevindim rozaaaa :) :) umarim hayatimiza da uygulayabiliriz

      Sil
  2. Umarım uygulayabilirsin, uygulayabiliriz :))

    YanıtlaSil
  3. Favorim 10. Madde :) güzellikler dilerim

    YanıtlaSil
  4. Son madde gerçekten çok önemli. Bir ben daha yok hayatta, hayat mottom son yıllarda bu:)

    YanıtlaSil
  5. Yeni yaşınızı kutlar, yeni hedeflerinizi on ikiden vurma konusunda başarılar dilerim:)
    Küçük bir düzeltme: Yenilenemez enerji kaynaklarımıza değil yenilenebilir enerji kaynaklarımıza sahip çıkalım (hidro elektrik, rüzgar, güneş, jeotermal vs. fosil yakıtları olmayan)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederimmm :) aa yanlis yazmisim hemen duzelteyimm

      Sil
  6. Su giriş var ya. Merhaba sevgili okurum nasilsiniz. Iste bu samimiyet yeryüzünde başka hiçbir sosyal mecrada yok... hersey gonlunuzce olsun yeni yılda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinliklee oylee seviyorum blogerı :) tesekkur ederim hepimize ugurlu gelir insalllahh

      Sil
  7. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. Umarım kararlarında kararlı kalabilirsin. Bazen farkedip edip yapmaya geldiğinde boşverebiliyor insan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insallahh sıkı sıkıya bağlı kalmak bazen zor olabiliyor umarım gerceklestırırım :)

      Sil
  9. Öncelikle geçmiş doğum günün kutlu olsun. Nice senelere (: Maddelerin her biri üzerine uzun uzadıya düşünmüş ve özenle seçmişsin. Çok önemli konulara değinmişsin. Kendinle ilgili ne istediğinin bilincindesin. Farkındalık güzel bir şey. Umarım en kısa sürede hedeflerine ulaşırsın. Saygılarımla. Vesselam..

    YanıtlaSil
  10. çoook güzel bir yazı hepimize lazıııım :)

    YanıtlaSil
  11. Yeni yaşını kutladıktan sonra...
    Bu maddelerin hepsine imza atılabilir. Ama uygulama konusunda sizin kadar kesin kararlı değilim. Birinci ve üçüncü maddeler beni çok zorlar. Sabah erken kalkıp tekrar yatmanın keyfi hiçbir şeyde yok ki!
    Başarılar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) umarım ben de başarılı olabılırim :)

      Sil
  12. doğum günün kutlu olsuun :)
    maddelerin hepsi çok iyii hepimizin uyması lazım olan türdeen :)

    YanıtlaSil
  13. Umarım hepsini uygularsın ve bence de daha fazla yaz :)

    YanıtlaSil
  14. Inşallah hayalleriniz gerçek olur bu arada sizi takibi aldım bana da beklerim

    YanıtlaSil