9 Aralık 2019 Pazartesi

MİNDFULLNESS HAYATIMIZA NELER KATABİLİR ?



Mindfullness, günümüzde yaygınlaşmaya başlayıp hayatımıza uygulamaya çalıştığımız aslında yüzyıllardır ünlü yogilerin ve din adamlarının uygulamalarına yansıttığı bizim de popüler kültürde yeni yeni keşfetmeye başladığımız mucizevi bir terim. Benim de bunu öğrenmem görüşlerine değer verdiğim arkadaşım sayesinde gerçekleşti ve pek tabii "Zümra Atalay'ın o muhteşem kitabını, ŞİMDİ VE BURADA, okumamla başlamış oldu.

Ne olduğu konusunda daha öncesinde hiç bir fikrim yoktu ve duygularını bastırmaya alışkın olan Ben'i sorgulamaya iten, hakkında merak duymamı sağlayan yeni bir kavramdı benim için. Doğal olarak kendime sordum; duygu ve düşüncelerimi gerçekten bilinçli bir şekilde farkederek mi yaşıyorum ?


Derin bir düşünce sürecine girdim, çocukluk çağımdan beri bir çok olay yaşadım ancak hatırladıklarım genelde o en mutlu olduğum gerçekten keyif aldığım oyunlar,olaylar ya da hayatımı gerçekten derinden sarsan üzücü olayların hafızamda bıraktığı minik olay örüntülerinden başka şeyler olmamıştı. Bunu detaylı düşündüğümde o zamanlarda kendimi olayın gidişatına kaptırdığımı tam anlamıyla söyleyebilirim. Önemli olan kötü olayları hatırlamamak değildi önemli olan yaşadığım anı dolu dolu hissedip gerçek anlamda kendimi o anda var ettiğimde hayatın tadı ve anlamı daha muazzam bir döngüye dönüşmüştü.

Mindfullnes ile farkındalığın aynı şey olduğunu söyleyemeyiz, bilinçli bir farkındalıktan bahsetmek daha yerinde olur. Evet bir çok olayı fark ederiz ancak bu fark etme biçimimiz burda temel farkı oluşturur. Kendime sormalıyım evet bu andayım bu duyguları yaşıyorum ve doğru olan şey şu ki ben hayattayım yaşamanın verdiği tüm keyfi şu anda barındırıyorum.
Peki bu terimi hayatımıza nasıl dahil edecektik ? Aslında formül basitti; dikkatimizi içinde bulunduğumuz ana odaklarken iç ve dış dünyamızda olan olayları yargısız bir şekilde farkcedeceğiz. Kısaca anlatmak gerekirse bir olay olurken dikkatimizi nefesimize, duygu ve düşüncelerimize, duyularımız üzerine yönlendireceğiz ve bilinçli, tarafsız, nazik bir biçimde anı fark edeceğiz. Formül bu aslında. Ancak bu zihinsel bir beceri gerektiriyor. Önemli olan şey bunları fark edip geçmiş tecrübelerimiz ve gelecek kaygılarımız olmaksızın tam da şu anda değerlendirebilmek.


Meditasyonun da yapılan ibadetlerin de amacı yalnızca bu aslında.Etrafımızda ve iç alemimizde neler dönüyor. Ben gerçekten ne hissediyor ve yaşıyorum. Böylece iç dengemiz huzura kavuşup yaşamın bize sunduğu iyi veya kötü o eşsiz duygulardan mahrum olmayarak bizi sıkıntıya sokan durumları dengeleyerek yaşayabileceğimiz anksiyete veya panik bozukluğun önüne geçebileceğiz.
Egzersizin amacı başımızdan geçen olay iyi veya kötü herhangi bir şey olabilir buna odaklanıp tarafsız bir şekilde değerlendirme yapmak ve hayatı dozunda ve tadında yaşamaya yardımcı olmak. Ki bana göre bu büyük ölçüde hayatımıza önemli katkıları beraberinde getirebilir.
Anı anda bilinçli yaşamak, duygularımız şişeden dolup taşıp bizi boğmadan, onları bastırmadan olduğu gibi o anda yaşayabilmek insanlığımızın gerekliliği değil midir? İşte bunu mindfullnes ile keşfedebiliriz.
Mindfullnes yogilerin, tasavvuf üstatlarının, meditasyon uygulayıcıların başvurduğu birincil yöntemdir. Gündelik hayatımızda da bu konuda gruplar halinde egzersiz yapabileceğimiz yardımcı kurumlar bulunmaktadır. Bir kaç seansla hayatımıza uygulamaya koyabilmemiz kolaylaşıyor tabi bunu ev ortamında da yapabiliriz ancak bol bol tekrar gerektiğini de unutmayalım öğrenmek zor olmasa gerek... Sizde hayatınıza yeni bir başlangıç yapabilir bu uygulamayı yavaş yavaş hayatınıza dahil edebilirsiniz. Artık güç sizde...OSHO ne diyor ?Tek cesaret hayatı bütünüyle yaşamaktır; başka bir cesaret yok. Ölmek çok basit ve kolaydır. Gidip bir uçurumdan atlayabilirsin, bu çok kolay bir şeydir. Kendini feda etme. Sen kendin için buradasın, başka hiç kimse için değil. O zaman yaşa. Ve bütün bir özgürlük içinde, çok yoğun bir biçimde yaşa ki her an sonsuzluğa dönüşsün.”

2 yorum:

  1. eveey yani demekki farkında olmak, anı yaşamak gibi bişey mindfulness, carpe diem yaniii, tişkirler :)

    YanıtlaSil
  2. Her anımızı mindfulnesa bilinciyle yaşamak,huzurlu ve tatminkar ölmek dileğiyle...

    YanıtlaSil